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Patient-Centric Recruitment in Rare Diseases_공통신규심화보수

구분 온라인교육
카테고리온라인과정 > KoNECT International Conference_공통
과정명Patient-Centric Recruitment in Rare Diseases 1차
신청기간 상시 교육기간 -
학습일수/시간 34 일 / 25 분 교육장소 미정
수강료 무료 교육정원인원제한없음

교육신청

  • 소개
  • 목차
  • 교육일정
강의요약
There are many lessons to be learned from historic experience that ensure patients are the central consideration of rare disease recruitment. Recruitment in this space is extremely challenging for a host of reasons including not only the fact that there are very few patients but that patients are globally dispersed, many rare diseases effect pediatric populations, patients have physical impairments, protocols can be complex and the burden on the patient and caregiver(s) can be significant. Unfortunately, 30% of Phase III studies fail due to enrollment challenges and in rare diseases there is often only one opportunity to succeed.
This presentation addresses strategies to mitigate recruitment challenges based on direct experience recruiting rare disease trials and information in existing literature. In the end, making sure the patient is the center of the strategy is the key to success. Engagement with patient advocacy groups, supporting patients and their caregivers, minimizing protocol complexity, understanding the patient and their journey as well as using data to identify health care providers and patients are all successful strategies to create a patient-centric recruitment strategy.
This presentation addresses strategies to mitigate recruitment challenges based on direct experience recruiting rare disease trials and information in existing literature. In the end, making sure the patient is the center of the strategy is the key to success. Engagement with patient advocacy groups, supporting patients and their caregivers, minimizing protocol complexity, understanding the patient and their journey as well as using data to identify health care providers and patients are all successful strategies to create a patient-centric recruitment strategy.?
강사명
Mariah Baltezegar (INC Research, USA)_영어로 진행 
교육대상

상기 과정은 직능별, 단계별 인정가능시간이 상이하며 인정가능시간은 다음의 별표를 확인하시기 바랍니다.

 

[별표 1]

임상시험등 종사자별 교육과정 및 이수시간

(5조 관련)

교육과정

해당 분야 실시경험이

없는 종사자

해당 분야 실시경험이 있는 종사자2)

신규자 교육과정

(우선교육시간)1)

심화 교육과정

보수 교육과정

. 임상시험등 시험책임자3), 시험담당자4)

8시간 이상

(4시간 이상)

6시간 이상

4시간 이상

. 심사위원회 위원

의사등3)

8시간 이상

(4시간 이상)

6시간 이상

4시간 이상

그 밖의 위원

12시간 이상

(6시간 이상)

6시간 이상

4시간 이상

. 관리약사

8시간 이상

(4시간 이상)

6시간 이상

4시간 이상

. 임상시험등 모니터요원

40시간 이상

(20시간 이상)

24시간 이상

8시간 이상

. 임상시험등 코디네이터

. 임상시험등 실시기관 품질보증 담당자

. 임상시험등 업무 담당자5)

4시간 이상

(2시간 이상)

3시간 이상

2시간 이상

1) 규칙 제38조의23항 후단 및 제5조제2항에 따라 임상시험등 업무 경력이 없는 사람이 그 업무를 시작하기 전에 받아야 하는 교육시간을 말한다.

2) 보수교육과정은 평가를 생략할 수 있고, 해당 교육과정의 교육대상이면서 교육을 실시한 경우에는 교육시간을 이수시간으로 인정하며, 심포지엄, 워크숍, 온라인 교육 등으로 이수할 수 있으며, 이수시간의 최대 50/100까지 인정된다.

3) 의사 등이 시험책임자?시험담당자 교육과정에서 이수 받은 교육시간은 심사위원회 교육과정에서 이수 받은 교육시간으로 보며, 반대의 경우도 동일하게 적용한다.

4) 의약품 등의 안전에 관한 규칙[별표 4] 의약품 임상시험 관리기준 제2호코목에 따른 시험당당자(Subinvestigator)를 말한다.

5) 시험담당자(Subinvestigator), 관리약사, 임상시험등 코디네이터를 제외한 시험책임자의 위임 및 감독에 따라 임상시험등 업무를 담당하는 사람(임상병리사, 방사선사 등)을 말한다.

 

 

수료/과락 기준
평가기준 집합 출석율 온라인 진도율 시험 과제 토론 기타
배점비율 - 90.00% 10.00% - - -
과락기준 - 80% 60점 - - -
※ 수료기준은 각 평가항목의 점수가 과락기준 점수 이상이고 총점이 0점 이상이어야 합니다.